کد خبر: 1226275
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۰
وقوع حوادث غیرمترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب‌و‌هوایی در جهان برهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب‌و‌هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد. 

جوان آنلاین: به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تنها راه‌مقابله با سیلاب در استان‌های مختلف، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری است. 
محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی برگزار شد، گفت: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است. 
وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران دو مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیرمترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب‌و‌هوایی در جهان برهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب‌و‌هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد. 
نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد. وی پیشگیری، آمادگی، بازسازی و باز‌توانی را از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشور‌ها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است. 
نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶هزار و ۸۲۰ عدد آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند. 
وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل‌بند عرضی و جلوگیری از ساخت‌و‌ساز‌ها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار